SMILI doporučuje: 10 ověřených tipů, jak si užít den jen pro sebe

[12min]Udělat si čas jen pro sebe se mnohým z nás může zdát jako nedostižný luxus. Jenže v dnešní uspěchané době je to velmi důležité. Za mnohými zdravotními i osobními problémy totiž často stojí nedostatek odpočinku. Udělejte si na sebe konečně čas a inspirujte se našimi tipy, jak ho využít na maximum.

Jaké je ideální množství času pro odpočinek? To je dost individuální. Někomu stačí vydechnout na pár minut, jiný potřebuje celé dny. My ve SMILI se nad tím zamysleli a shodli jsme se, že ideální je, vyhradit si celý den.

A jak takový den ideálně vyplnit? Každý člověk je jiný a odpočine si u jiného druhu aktivit. My pro Vás ale sepsali několik osvědčených tipů, jak si takový den pro sebe užít co nejvíc a nepromarnit ani minutu.

Na některé tipy byste jistě přišli i bez nás. Některé by Vás ale možná nenapadly, a to by byla škoda! Jedním z takových tipů je i bělení zubů. Byla by chyba volný den jen prospat, když si můžete dopřát takové aktivity, jejichž výsledky uvidí celé okolí. Navíc krásný úsměv Vám zvýší sebevědomí. Ale o tom až později!


Jak se na takový den připravit?

Přípravy by se nikdy neměly podcenit. Proto si vždy pečlivě promyslete a naplánujte, jak chcete den strávit, a vše si dopředu zajistěte. Chcete si číst? Nachystejte si knihu. Máte v plánu návštěvu kina? Rezervujte si lístky dopředu. Jen tak se totiž vyhnete nechtěným kolizím, jejichž řešení Vám pak spolkne zbytečný čas!

Nedokážete si den ideálně naplánovat sami? Tak se pojďte podívat na naše tipy a naladit se na vlnu relaxu!

10_tipu_den_pro_sebe_1
Tip č. 1: Začněte den dynamicky

To, jak začnete den, předurčuje i jeho další průběh. Zakažte si povalování v posteli a bezmyšlenkovité zírání do telefonu. Jedině tak se totiž vyhnete zbytečné ztrátě času a následnému rozladění.

Ideálním startem dne je procházka, běh nebo krátké cvičení. Tyto aktivity zajistí okysličení mozku a uvolnění endorfinů – hormonů štěstí. Pokud nejste fanoušci náročných fyzických aktivit a sportu se obecně raději vyhýbáte, stačí prostě vstát, udělat si kolem sebe hezké prostředí nebo si vyrazit pro snídani a ranní kávu. Dobrá a vyvážená snídaně Vás totiž dokáže také skvěle naladit.


Tip č. 2: Chvíli si odpočiňte

Váš volný den by neměl připomínat maraton. Měl by být z části aktivní, ale pořád by měl obsahovat dost času pro klidný oddych. Utekla Vám epizoda oblíbeného seriálu nebo máte vybraný nějaký film, jehož zhlédnutí už dlouho odkládáte? Pak je na něj ideální čas.

Nenechte se ničím rušit, uvařte si čaj a bez výčitek si pusťte cokoliv, na co jste se chtěli podívat. I když se tento pasivní odpočinek může zdát jako ztráta času, není to tak. Někdy je prostě potřeba se uvolnit, na nic nemyslet a nechat mozek odpočívat.

Že byste u televize strávili celý den? To by byla škoda. Proto si na její sledování vyhraďte opravdu jen omezený čas a pak zase vyměňte tuto aktivitu za další.

10_tipu_den_pro_sebe_2
Tip č. 3: Udělejte to, co dlouho odkládáte

Možná Vás tento tip lehce rozladil. Proč se v den, který máte jen pro sebe, pouštět do něčeho, co dlouho odsouváte? Jednoduše proto, že tím získáte výjimečně uspokojivý pocit. Každá pokořená výzva člověka naplní příjemnými pocity. A u dlouho odsouvaných záležitostí to platí dvojnásob.

Záleží jen na Vás, čemu se budete věnovat. Můžete si protřídit oblečení, udělat si pořádek v účetnictví, opravit něco rozbitého nebo třeba přišít utržený knoflík. Na každého někde číhá nějaký strašák. Zatočte i Vy s tím svým jednou pro vždy právě v tento den. Pocit vítězství je přece lákavá odměna a navíc se vzápětí můžete odměnit dalším hezkým tipem!



Tip č. 4: Pečujte o své tělo


Čas, který si dopřejete, možná uteče velmi rychle. Jeho pozitivní vliv však může jít vidět ještě dlouho poté! A to především na Vašem těle. Je jedno, jestli jste žena nebo muž. Péči potřebuje každé tělo.

Můžete si dopřát vyčištění pleti, hloubkový zábal na vlasy, pedikúru či manikúru nebo relaxační masáž. To, jakým luxusem své tělo zahrnete, záleží pouze na čase, který máte. Pamatujte, že není třeba utrácet za drahé salony. Spoustu návodů na výrobu domácích peelingů, masek a vlasových zábalů naleznete i na internetu.


Tip č. 5: Proměňte vzhled svého úsměvu

Den má jen omezený počet hodin. Přesto se do něj dá zahrnout i celá řada aktivit, které jsou časově nenáročné, a přesto si jejich výsledky můžete užívat ještě dlouho poté. Jednou z takových aktivit je i bělení zubů. A proč ho rozhodně z Vašeho volného dne nevynechat?

10_tipu_den_pro_sebe_3Úsměv přináší celou řadu zdravotních benefitů. Ovlivňuje naši fyzickou i psychickou kondici, dokonce ovlivňuje i naše vztahy, a to, jak nás ostatní vnímají. Jediné, co nás často odrazuje od úsměvu, je vzhled našeho chrupu. A právě den, který si vyhradíme jen pro sebe, je ideální čas na změnu.

Se SMILI Vám stačí pouhých deset minut denně a už za týden se barva zubů může změnit o několik odstínů. Pokud jste s bělením ještě nezačali, zkuste náš startovací balíček. Po této příjemné zkrášlovací desetiminutovce se pak můžete pustit do našeho dalšího tipu:


Tip č. 6: Dopřejte si chvilku na vzdělávací mix

Přečíst si nejnovější zprávy, časopis, oblíbený blog nebo si pustit zajímavý podcast. Ano, i tohle patří k odpočinku. Využijte volný čas ke vzdělání a seberozvoji. Pak už záleží jen na Vás, zda se budete rozvíjet v profesní rovině nebo si vyberete něco, co Vás prostě jen baví.

Na tuto aktivitu běžně nenacházíme čas a odsouváme ji na vedlejší kolej. Přitom je sebevzdělávání velmi důležité. Bystří náš mozek a zároveň nás posouvá dál.
Jakmile je dočteno, je čas zase na chvíli uvolnit mysl a odložit všechny moderní technologie.

10_tipu_den_pro_sebe_4
Tip č. 7: Pusťte si svou oblíbenou hudbu

Aby nebyl den pouze o různých aktivitách, nebojte si dopřát i drobnou chvíli nicnedělání. Můžete si prohlédnout časopis nebo si nalakovat nehty. K tomu si pusťte album nebo mix písniček, které máte rádi. Pokud posloucháte hudbu často, najděte si čas pro objevení nových skladeb. Hudba totiž také ovlivňuje Vaše rozpoložení a vnímání. Pro mozek je to skvělý relax.

Čas u poslechu hudby můžete klidně využít i k přípravám. Je totiž ideální čas vyrazit na chvíli do společnosti.



Tip č. 8: Navštivte rodinu nebo přátele


Možná se chcete na jeden den vyloženě skrýt před celým světem. Pokud tomu tak ale není, měli byste si najít chvíli i na návštěvu přátel nebo rodiny. Udělejte si zkrátka čas na ty, které jste nějakou dobu neviděli nebo na ty, se kterými je Vám prostě dobře.

Čas nemusíte trávit pouze doma. Můžete si naplánovat kino, večeři, procházku nebo třeba nějaký sport


10_tipu_den_pro_sebe_5Tip č. 9: Přichystejte si relaxační koupel

Po návratu domů je ideální připravit tělo na spánek. Kromě toho je také občas důležité pečovat o pokožku celého těla. Spojte tyto dvě aktivity v jednu a napusťte si vanu. Přidejte vonné esence, zapněte si relaxační hudbu a zkuste na nic nemyslet.

Večerní horká vana je ideální pro uvolnění svalů a utřídění myšlenek. Navíc tělo skvěle připraví na následný odpočinek a spánek. Pokud chcete, aby byly účinky koupele ještě komplexnější, přidejte do vody sůl a olej, které se během Vašeho odpočinku postarají také o vyživení pokožky.


Tip č. 10: Čtěte si před spaním

Máte na konci dne tendence kontrolovat telefon, počítač nebo se dlouho dívat na televizi? Zakažte si to! Pokud narazíte na nepříjemný e-mail nebo zprávu, Váš mozek se zbytečně zaktivizuje a přirozená únava náhle zmizí. Navíc modré světlo vyzařující z obrazovek a displejů Vám zcela rozhodí denní rytmus.

Když kolem nás není dostatek denního světla, tělo začne produkovat spánkový hormon jménem melatonin. Ten se stará o únavu a lepší spánek. Modré světlo z obrazovek ale ošálí náš mozek a dává mu pokyn, že je den a je čas ukončit produkci melatoninu. Tohle pak může za naše špatné usínání a nespavost.

Chcete se příjemně unavit, brzy usnout a mít kvalitnější spánek? Věnujte se před spaním čtení. To oči přirozeně unaví, zabaví Vaše myšlenky a postará se o příjemný konec dne.


Naplánujte si vlastní ideální den

Každý trávíme volný čas jinak a uvolnění hledáme při různých činnostech. To, co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat druhému. Najít si recept na ideální den musí každý sám. Jistě ale mezi našimi tipy najdete něco, od čeho se při plánování budete moct odrazit.

jak-mit-zdrave-dasne-smili_2
Najděte si denně alespoň pár minut

Zaujaly Vás některé tipy a chcete je zařadit do své běžné denní rutiny? Určitě to zkuste. Jezdit každé ráno na kole nebo pravidelně navštěvovat kino možná nezvládnete. Číst si před spaním nebo poslouchat hudbu ale jistě zvládnete. Nepotřebujete totiž více než pár minut denně. A co víc, tento čas můžete využít ještě efektivněji.


Odpočívejte se SMILI

Najít si čas na oblíbenou aktivitu je vždy správné. Pokud je tato aktivita navíc odpočinková a provádíte ji doma, zkuste čas na ni vyhrazený využít co nejefektivněji. Ptáte se jak? Vybělte si během něj zuby! Se SMILI Vám postačí 10 minut denně po dobu jednoho týdne.

Pokud se Vám podaří vyhradit si pro sebe celý den, nezapomeňte na řádnou přípravu, o které jsme hovořili už na začátku. Abyste si mohli dopřát i čas pro zářivý úsměv, je důležité si včas vybrat optimální bělicí set. Podívejte se tedy na naši nabídku bělicích sad a vyberte si tu pravou.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení