Co jíst po bělení zubů? Přinášíme 5 tipů na osvědčené potraviny

smili_co-jist-po-beleni-zubu_1[12min]Rozhodli jste dát sbohem zabarvenému úsměvu, pečlivě jste si vybrali tu nejlepší bělicí sadu a chcete se neprodleně vrhnout do bělení? Tak se na chvíli zastavte! Pokud totiž alespoň na nějakou dobu nezměníte jídelníček, zářivý úsměv Vám moc dlouho nevydrží. Jaké potraviny tedy při bělení a těsně po něm konzumovat?

Už jste někdy slyšeli o bílé dietě? Pokud ne, je čas to napravit. Jestli se totiž chystáte na bělení zubů, je důležité na nějakou dobu upravit svůj jídelníček a jíst takové potraviny, které nezhatí výsledky Vaší bělicí procedury. Protože chceme, abyste s našimi sadami SMILI dosáhli těch nejlepších výsledků, vše jsme pro Vás pečlivě sepsali.

V dnešním článku najdete informace o tom, co je to bílá dieta, jaké potraviny do ní patří a na jak dlouho byste svůj jídelníček měli upravit. Mimo jiné také zjistíte, co Vám tato změna přinese a jak může prospět nejen Vašim zubům, ale i celému tělu.



Proč a na jak dlouho upravit jídelníček?

Bělení zubů je proces, který si žádá důslednost a preciznost. Čím více si na jednotlivých krocích dáte záležet, tím více maximalizujete konečné výsledky. Než se ale podíváme na změnu stravovacích návyků, řekněme si, na co dalšího se zaměřit.

Před každým bělením je důležité mít řádně vyčištěné zuby. Proto před celou procedurou zvažte i návštěvu dentální hygieny. Možná už hoříte nedočkavostí a chcete se do bělení pustit ihned, nicméně čím lépe zuby připravíte, tím lepší výsledky uvidíte. Tím to ale samozřejmě nekončí. Během bělicí procedury je třeba také upravit jídelníček.


Nepřátelé krásného úsměvu

Zuby mohou být zabarvené z mnoha důvodů. Na vině může být kouření, pigmentované potraviny nebo nápoje. Pokud se tedy se zabarveným úsměvem chcete definitivně rozloučit, je dobré změnit i Vaše stravovací návyky. Tedy alespoň dočasně.

smili_co-jist-po-beleni-zubu_2
Pokud máte strach, že už si nikdy nedáte šálek kávy a borůvkový dort, nemusíte se bát! Zuby jsou citlivé na zabarvení zhruba 48 hodin po proceduře. Upravit svůj jídelníček byste tak měli po dobu celého bělení a nejlépe ještě 1-2 týdny po něm. Pokud to ale vydržíte déle nebo napořád, tím lépe pro Vás!

A co do nového jídelníčku zařadit? Ideálních potravin je spousta. My Vám dnes dáme několik tipů a věříme, že si mezi nimi najdete své favority. V jednoduchosti můžeme říct, že základem je držet bílou dietu.



Co je bílá dieta?

Pokud jste již hledali, jak o své zuby během bělení pečovat, možná jste se s tímto termínem setkali. Jak sám název napovídá, do Vašeho jídelníčku by se měly zařadit světlé potraviny. Ve zkratce lze totiž říct, že během bělení byste neměli jíst nic, co byste stěží vyprali z bílého trička.

Chcete si dát rajčata? Představte si, jaký problém představují rajčata pro bílé tričko. Tak přesně stejnou zátěž představují i pro čerstvě vybělené zuby. Máte chuť na rýži? Směle do toho! Pokud si k ní nedáváte kari omáčku, pro zuby je ideální volbou!

To, co nezanechá skvrny na oblečení, není ani zátěží pro krásný úsměv. Takových potravin je poměrně dost. My si jich pro Vás dnes připravili pět a řekneme si, co vše Vám jejich konzumace může přinést. Zde je několik osvědčených SMILI tipů:



Tip č. 1: Rýže
smili_co-jist-po-beleni-zubu_3
Naším prvním reprezentantem ideálních potravin je jednoznačně rýže. Je barevně neutrální, choulostivou sklovinu nezabarví a navíc je pro tělo velmi prospěšná. Pokud už tedy delší dobu uvažujete nad tím, jak zlepšit svůj jídelníček a dostat do něj něco zdravého, rýže si o to přímo říká.


Zdravotní benefity

I když se na první pohled může rýže zdát jako plané dietní jídlo, ukrývá v sobě celou řadu prospěšných vitamínů a minerálů. Obsahuje totiž pro zuby a kosti důležitý vápník, fosfor, hořčík, draslík a dokonce i železo.

Z vitamínů je zde hojně zastoupen vitamín B nebo E. Kromě toho dokáže rozhýbat metabolismus, pečovat o celý trávicí trakt, poskytnout energii a ochránit nervový systém.


Tip č. 2: Světlé maso

Že Vám k jídlu rýže nestačí? To je víc než pochopitelné. Při bělení zubů i po něm můžete bez výčitek konzumovat také bílé maso. Ideálně se v tomto případě jedná o světlé ryby a krutí nebo kuřecí maso.

smili_co-jist-po-beleni-zubu_4
Zdravotní benefity

Stejně jako v případě rýže je kuřecí maso velmi pestré v otázce obsahu nejrůznějších minerálů. Dokonce v něm nechybí vitamín B a nenasycené mastné kyseliny. Obsah tuku i cholesterolu je velmi nízký, a pokud si pro přípravu vyberete prsa zbavené kůže, jedná se o velmi dietní záležitost.

V případě ryb je výčet benefitů také široký. Rybí tuk je pro lidské tělo velmi zdravý a obsahuje vitamín A nebo D. Maso ale nezapomeňte upravit bez přidání barevného koření. To by pro zuby představovalo problém.



Tip č. 3: Mléčné výrobky

Tento pojem je skutečně široký. Spadá sem mléko, jogurty, sýry a další výrobky. Ty jsou ideální pro ranní nastartování žaludku a současně zuby nezabarví. Nesahejte ale po barevných sýrech nebo barevných jogurtových nápojích. Vždy mějte na paměti, že Vámi zvolený produkt by měl stále spadat do „bílé“ barevné kategorie. Ideální je tak mozzarella, kozí sýr nebo přírodní jogurt.

smili_co-jist-po-beleni-zubu_5
Zdravotní benefity

Už od dětství je nám vtloukáno, že bychom měli pít mléko pro silné zuby a kosti. A to je skutečně pravda. Když navíc zvolíte výrobky bez cukru a se sníženým obsahem tuku, stanou se nejen skvělou součástí zdravé diety, ale současně sníží riziko zubních kazů.



Tip č. 4: Banány

Honí Vás po bělení zubů mlsná? Vyhněte se čokoládovým tyčinkám obloukem a zakousněte se radši do banánu. Ten Vaši touhu po cukru uspokojí, ale neobarví Vaše zuby. Pro tělo je navíc velmi užitečnou potravinou!


Zdravotní benefity

Jen málo potravin je tak bohatých na draslík jako právě banány. Kromě toho zde najdete mangan, měď nebo hořčík. Z vitamínů je zde nejvýrazněji zastoupen vitamín B a C. Banány jsou také cenným zdrojem vlákniny. Jsou proto vhodné pro zklidnění a správnou činnost trávicího traktu.

smili_co-jist-po-beleni-zubu_6

Tip č. 5: Kokos

Máte chuť i na něco výraznějšího a ještě více exotického? Pak si bez starostí dopřejte kokos nebo kokosové mléko. Díky bílé barvě neohrozí citlivou sklovinu a současně do Vaší diety vnese trochu svěžího tropického větru.

Z kokosového mléka se dá připravit celá řada chutných a zdravých receptů. Pokud se ale při sestavování pestrého jídelníčku necháte unést až do Asie, pečlivě vybírejte ingredience. Kokosové mléko je totiž ideální, nicméně v kombinaci s barevně výrazným kořením už pro zuby představuje nebezpečí.


Zdravotní benefity

V kokosu se ukrývá vše, co Vaše tělo ocení. Najdete zde totiž nejen železo, měď, sodík nebo mangan, ale také bílkoviny, které podpoří činnost mozku. Stejně jako banány jsou i kokosy bohaté na vlákninu a podporují tak dobré fungování Vašeho zažívání.


Jaké další potraviny jsou vhodné

Už si v hlavě skládáte nový jídelníček a těchto 5 potravin Vám nestačí? To ani nemusí. Do bílé diety spadá potravin mnohem více a jejich kombinováním získáte mnoho chutných receptů.

Najdete zde: celer, květák, bílé zelí, bílé fazole, kuskus, ječné kroupy, bílé pečivo, těstoviny nebo brambory.


Co během bělení pít

Ideální je čistá voda bez bublinek. Kromě skvělé péče o zuby je též nejlepší v otázce hydratace a očisty těla. Pokud Vás omrzí, sáhněte po bezbarvé ochucené vodě nebo jiných čirých nápojích.

smili_co-jist-po-beleni-zubu_8
Jakým potravinám se při bělení vyhnout

Máte jasno v tom, co jíst smíte? Pojďme si ještě pro pořádek říct, kterých věcí se během bělení určitě vzdát. Zjednodušeně jde o všechny pigmentované potraviny a nápoje.

Najdete zde: čokoládu, barevné koření, barevné omáčky, nápoje obsahující barviva, kávu, víno, džusy, rajčatovou polévku, zeleninu (rajče, mrkev, červená řepa, kukuřice), ovoce (lesní plody, citrusy, třešně, jahody).




Další důležité zásady během bělení

  • Pokud můžete, vypláchněte si po každém jídle ústa vodou.
  • Vyhněte se kouření a používání rtěnky.
  • Čistěte si pravidelně a důkladně zuby. Po bělení ale vždy vydržte alespoň pár hodin. Sklovina může být citlivá.
  • Zkuste se změnou jídelníčku vydržet i po bělení. Čím déle, tím lépe. Nejlépe alespoň 1-2 týdny.


Tip: Pokud chcete vědět o bělení více, pak si přečtěte náš článek, který je věnován správné péči před, během a po bělení.



Podpořte svůj zářivý úsměv na maximum
smili_co-jist-po-beleni-zubu_7
Po bělení je zubní sklovina náchylnější na zabarvení. Kromě toho mohou být zuby také citlivější než obvykle. Proto je vždy důležité dbát na správnou péči a eliminovat konzumaci barevných a kyselých potravin na minimum.

Bělicí sady SMILI jsou skvělou volbou pro bělení zubů. Proč? Zuby mohou být spolu s věkem citlivější a bělení pro ně může být zátěží. To ale neplatí v případě bělení se SMILI. Zvolili jsme takové složení, které zuby nejenže nedráždí, ale naopak je velmi šetrné a přírodní. Kromě toho nabízí naše LED přístroje nejen klasické bělení, ale také režim určený pro citlivé zuby, který potěší i ty nejcitlivější jedince.

Potěšíte nejen zuby ale i tělo

Bělení se SMILI je bezpečné a na rozdíl od jiných metod nepředstavuje zátěž pro zuby. Pokud sníte o krásném úsměvu, vyberte si jednu z našich sad.

Oslnivý úsměv nebude jediný benefit, který bělení přinese. Pokud totiž ještě změníte jídelníček, doplníte tělu důležité vitamíny a minerály, které mu možná už dlouho chybí.

Začněte startovacím balíčkem

Pokud jste své zuby ještě nebělili, po přečtení dnešního článku už není na co čekat. Veškeré potřebné informace již máte a náš startovací bělicí set SMILI Starter obsahuje nejen vše potřebné pro bělení, ale také podrobný návod, jak na samotný proces. Není zkrátka jediný důvod, proč bělení dále odkládat.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení